Sayfalar

10 Aralık 2012 Pazartesi

Kayra Ferdi İnkişaf Merkezi


Sonunda Mega Matematik eğitimci eğitimlerimi de tamamladım ve evime döndüm. İki gün dinlendim ve bugün itibariyle de kendi çapımda mesaime başladım. Hatta hayatımda yeni bir döneme başladım da denebilir.  En son 2007-2008 yılları arasında bu kadar yoğun bir o kadar verimli bir dönem geçirmiştim. 
Telefonlar gelmeye başladı artık “Tamam kurslara gidiyorsun, bir şeyler oluyor, yoğun bir çalışma içerisindesin ama içerik ne anlat biraz artık bize”  diye.  Aslında ben tanıtım için  tam anlamıyla merkezin açılmasını bekliyordum  ama gelen tepkilerden anladığım kadarıyla bu konuda  biraz acele etmem gerekiyor.
İş tam anlamıyla sistemleşmeden burada da yazmak istememiştim aslında fakat biraz bilgi versem hiç fena olmayacak sanırım.

Artık Kayranın da birazcık büyümesiyle ben çalışmak için  yavaş yavaş kıvranmaya başlamıştım. Hakandan geldi fikir “Neden bu işi yapmayalım ki” dedi ikinci kez düşünmedik bile. Hemen harekete geçtik ve Melik Beyle görüştük. Haka’nın daha önce bir süre onunla birlikte çalışması ve aralarındaki iletişim nedeniyle, o da oldukça sıcak baktı bu fikre. Hatta Mega Hafızanın ilk yurtdışı temsilciliği olması onu  oldukça heyecanlandırdı. Bu görüşmelerin hemen ardından,  bilindiği üzere ben eğitimlere başladım. Eylül ortalarında başlayan ve 5 farklı modülden oluşan eğitimci eğitimlerimi geçen hafta başarıyla tamamladım. Yoğun olarak toplam 200 saati geçkin  eğitim aldım. Tabi bunlara kırk saate yakın katıldığım  ABA davranış terapisi eğitimini de ekleyebiliriz.
Bu kadar kısa sürede bu kadar eğitim itiraf etmeliyim biraz dengemi bozdu ama bir o kadarda eğlendim ve yaptığım işe inancım arttı. Melik beyin “ onları anlayabilmeniz için onların yaşadığını yaşamalısınız” mantığı ile bütün öğrencilerin geçeceği aşamalardan teker teker geçtim.
  Reklamlardakine döndüm “ hem öğrenciyim, hem iş sahibi, hem anneyim, hem öğretmen ”  arada birde mühendisim tabi.
Gelelim işin içeriğine:
Biz Mega Hafızanın Bakü temsilcisiyiz. Çatımız altında şimdilik 4 gurup eğitim var.  Bunları kısaca anlatmak gerekirse.
     Mega Aritmetik  diğer genel adıyla Mental Aritmetik. Bu sistem yeni bir buluş değil aslında. Çin de ve Japonya da  uzun süredir okullarda müfredat içerisinde verilen bir eğitim tekniği.  Bizim daha yeni tanıdığımız bir teknik. Çünkü bizim şimdiye kadar ki ezbere dayalı eğitim sistemimizle pek örtüşmeyen bir sistem. Ama artık bu ezber sisteminin verimliliği tartışılmaya başlayınca ister istemez gözler başarılı insanların tekniklerine döndü ve görüldü ki insanlar farklı düşünüyor ve öğreniyor.  Ezber çok da gelecek vaat etmeyen bir yöntem.
Melik bey uzun zaman bu sistemi incelemiş ve bunu kendi deneyim ve bilgileri ile harmanlayarak yeni bir program haline getirmiş. Tabi ki Türkiye de bu işi yapan birçok başka firma da var aynı zamanda. Kimi gerçekten kaliteli kimi biraz çalıntı bir sürü isim var ortada. Temeldeki amaç aslında aynı ama yöntemler, uygulanabilirliği, sürekliliği ve verimliliği farklı.
Bu 5-12 yaş arası çocuklar için uygun olan bir zihin geliştirme programıdır aslında. Zihin geliştirme esnasında da toplama ve çıkarma işlemleri kullanılarak beynin matematik bölümü aktif hale getiriliyor. Yani sayılar bir nevi beynin bu bölgesi için düğmeleri  temsil ediyor. Onları kullanarak düğmeye basmış oluyoruz ve beynin o kısmını çalışır hale getirmiş oluyoruz. Aynı zamanda da diğer lobdaki hayal gücünü birleştirince her iki tarafı da harekete geçiriyoruz. Ana amaç matematik gibi görünmemeli ama tabiî ki de hızlı hesabın matematiğe oldukça etkisi oluyor. Bunların yanında da konsantrasyon ve özgüven konularında yüksek başarı elde ediliyor. İşte vereceğimiz eğitimlerden birincisi bu.
Hızlı Okuma İlk hızlı okuma eğitimini üniversite bünyesinde açılan bir kursta almıştım. O eğitimi alana kadarda birkaç tane hızlı okuma kitabı bitirmiştim.  Ayrıca üniversite sonunda da  bütün bunların üzerine mega hafıza hızlı okuma setini almıştım. Hatta şöyle bir ilginç olay da var. Ben Haka’nın orada çalıştığını bilmiyordum ve farklı zamanlarda birkaç setini almıştım. Telefona çıkan belki de Hakandı ama. Hani filmlerde olur ya hayatlar birbirine teğet geçer ama o anda kesişmez. Bizim hayatımızda ve aşkımızda bu tür teğetler çok fazla.
 Her neyse konumuza dönersek tekrar, anlaşıldığı gibi bu döneme kadar hızlı okuma konusunda epeyce çalıştım.  Bu çalışma zamanlarına paralel olarak okuma hızım değişti. Fakat hiçbir zaman ilk hızıma inmedi. Şöyle açıklayabilirim ilk defa üniversitede kursa başladığımda okuma hızım dakika da 200 kelime civarındaydı. Yoğun çalışma dönemlerinde dakikada 750 kelimeye kadar çıktı, egzersizleri ve okumayı bıraktığım zamanlarda 350lere kadar düştü ama hiçbir zaman 200ye düşmedim. Bu da net olarak şu anlama geliyor. Uygun teknik ve egzersizlerle herkes okuma hızını yükseltebilir fakat egzersiz ve okuma bırakıldığı zaman bu hız düşebilir. Asla eski hıza düşmez ve ilerde ufak bir çabayla ilk zaman göre hızlı ilerleme kaydedilir. Deneyimlerime dayanarak bunları net bir şekilde söyleyebilirim.
Bizim eğitimimiz ise mega hafızanın bünyesinde satılan hızlı okuma setine koçluk yani rehberlik  etmek.  Setle çalışmak çoğu insan için oldukça zor olabiliyor. Birebir interaktif bir eğitim bazı insanlar için daha verimli olabiliyor. Yaş aralığına gelince 10 yaş üzeri  her yetişkin için uygun bir eğitimdir.  Çocuklar için püf noktası, göz kaslarının gelişimini tamamlamış olması gerekliliğidir. Biz  bir çok  faktörü de göz önüne alınca şimdilik 12 yaş üzeri yetişkinler için eğitim kurları açma kararı aldık.
Hızlı okuma konusunda yanlış kanılardan biri;  bu eğitimi alanların, saniyede bir sayfa çevirerek  ya da bakıp geçerek okudukları ve okuduğunun %100ün anladığının düşünülmesidir.  Eğer  beyinde bazı bölgeler yanlış çalışmıyorsa, veya farklı bir yeteneği  yoksa hiç kimse bunu yapamaz. Normal insanlar için böyle bir şey söz konusu değildir. Mesela bazı otistik insanlar sayfaya bakarak beyninde fotoğraf çekip hatırlayabiliyor, tıpkı helikopterden bakıp harita çizdiği gibi ama bu sağlıklı çalışan bir beyinin yapabildiği bir şey değildir.
Diğer bir yanlış kanı ise hızlı okuyunca anlama oranının düştüğüdür. İnsanlara sanki yavaş okudukları zaman daha iyi anlayacaklarmış gibi gelir ama bu da yanlıştır. Bunun birçok yerde uygun açıklamasını bulmak mümkündür. Bende başka zaman bunu daha detaylı şekilde açıklayabilirim.
   Hızlı okuma doğru teknikler kullanarak, kişinin kendi okuma kapasitesini yine kendi özellikleri kapsamında artırır. Garantisi budur ve herkes için geçerlidir bu garanti.
BEYNİ ETKİN KULLANMA ve fotografik hafıza teknikleri. Her insanın hayalidir kusursuz bir hafızaya sahip olmak tabiî ki benimde. Ama benim için ondan da önemlisi beynimi tanımak ve onu en verimli şekilde kullanmayı öğrenmek. Biliyorum ki kapasitesi yüksek ama ben beceremediğim için bu kapasiteden faydalanamıyorum. Kendimden de geçtim, ben bu eğitimleri aldıktan sonra çocuklar ve gençler için çok heyecanlandım.  Onların beyinleri daha taze ve temizken eğer bunları öğretmeyi başarırsak ve bunu da hayatlarında normalleştirebilirsek kapasitelerini tamamen kullanmalarını sağlayabileceğiz. En çok üzüldüğüm şey dijital nesnelerle çürüyen taze beyinler. Kendi kendime çocukların zihin gelişimlerini misyon edindim tabiî ki Kayra başta olmak üzere. Çünkü bu işin çıkış noktası Kayra nerdeyse.
Bu eğitim de  hızlı okuma gibi 12 yaş ve üzeri yetişkinler için. Tabi yaş guruplarına göre içerikte ufak tefek değişiklikler oluyor ama temel amaç aynı. Uygulamalı olarak, ufak tekniklerle beynin ne kadar aktif kullanılabileceğini göstermek. Bu teknikleri hayatın diğer alanlarına transfer edebilmek. Aynı zamanda oluşum dönemindeki beyinlerin gelişimine ciddi bir katkı sağlamak ve ileri yaşlarla birlikte aktivitesi azalan  beyinlerin yaşlanmasını yavaşlatmak, enerjisini artırmak.
Son olarakta
MEGA MATEMATİK Bu bazen isminden dolayı mental aritmetikle karıştırılabiliyor fakat oldukça farklı bir eğitim. Hitap ettiği kitle 12- 18 yaş arası gençler. Toplam 30 saatlik bir program. Daha çok yaz okulu veya ara tatilde uygulanacak bir eğitim. Çünkü diğer eğitimlerin aksine bu eğitimde süreklilik var yani iki hafta boyunca her gün ve günde 3 saat.  
Bu branşın eğitimci eğitimi hepsinin içinde en eğlenceli geçenlerden biriydi. Çoğunluğu matematikçilerden oluşuyordu ve alanında iyi matematikçilerden. Kendimi bir ara üniversitenin matematik kulübünde gibi hissettim. Bu dersi sevmeme rağmen şimdiye kadar hiç bu kadar eğlenceli olabileceğini düşünmemiştim. İşte amaç işe yaradı. Melik beyin dediğine geldik yine “ Kendiniz hissetmeden öğrencinin ne hissettiğini anlayamazsınız” Ben bu kadar eğlendiysem, öğrendiysem, kendi performansıma şaşırdıysam eminim ki öğrenciler çok daha fazlasını yaşayacaklardır diye düşünüyorum.
 İçerik basit matematik işlemlerinin zihinsel olarak hızlı bir şekilde çözümlenmesi. İlk başta imkansız gibi görünen işlemler teknikleri öğrenince ve yeterli egzersizleri yapınca o kadar basite iniyor ki.
İlk amaç çocuğa bu dersin eğlenceli olduğunu göstermek. İkinci amaç bazı işlemleri ezber yerine zihinden hızlı bir şekilde yaptırabilmek. Hem zihin gelişimlerine katkısı oluyor hem de okul hayatında özellikle sayısal derslerde pratik ilerlemesini sağlıyor.

İşte vereceğimiz eğitimlerin ana başlıkları ve kısaca içerikleri bunlar. Melik beyin ve mega hafızanın bu günkü konumuna bakılırsa sistemin uygulanabilirliği ve başarısı kanıtlanmış durumda diyebiliriz.
Yalnız çok önemli ve asla unutulmaması gereken iki nokta var. Birincisi genel sistem ve eğitimler çocuğun sahip olduğu performansı yükseltmeye yönelik. (çocuklara en büyük zararı, ailelerin duygusal olarak çocuklarının performanslarına objektif bakamamaları neden olabiliyor).
Bir diğer önemli konu ise başrolde çocukların ve gençlerin olduğunun unutulmaması. Onlar istemez ise, sevmezlerse, zevk almaz ve eğlenmezlerse, sabırla uzun vadede yeterli egzersizleri yapmazlarsa hiçbiri işe yaramaz.
Eğitim merkezimize gelince; uzun bir arayışın ardından güzel bir mekan tutmuştuk ve her şey hazırlanmaya başlamıştı fakat, son anda karşı tarafla ilgili çıkan bir problem yüzünden iptal oldu. Şimdi tekrar arama dönemine girdik. Uygun, güzel ve uzun vadeli bir yer aradığımız için biraz zaman alıyor ama eminim ki sonunda içimize sinen bize yakışır bir yer bulacağız. Bulduğumuz anda da  hemen eğitimlere başlayacağız.

Şimdilik Kayra inkişaf merkezinden haberler böyle. İlgilenenler için ilerleyen zamanlarda yine ara ara gelişmeleri aktarmaya devam edebilirim.
Bir kez daha destek olan herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum. 

0 yorum:

Yorum Gönder

Siteden yapılan alıntılar tek koşul altında izin kapsamındadır: Alıntı yapılmadan önce izin alınmalı,alıntı yapıldıktan sonra, sitenin adresi görünür ve okunur tarzda yazılmalıdır. İzinsiz ve kaynak belirtilmeden yapılan alıntılar, özellikle de yazıların başka isimler altında yazılmış gibi gösterilmesi,5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
 
Powered by Blogger