Sonunda
Mega Matematik eğitimci eğitimlerimi de tamamladım ve evime döndüm. İki gün
dinlendim ve bugün itibariyle de kendi çapımda mesaime başladım. Hatta
hayatımda yeni bir döneme başladım da denebilir. En son 2007-2008 yılları arasında bu kadar yoğun
bir o kadar verimli bir dönem geçirmiştim.
Telefonlar
gelmeye başladı artık “Tamam kurslara gidiyorsun, bir şeyler oluyor, yoğun bir
çalışma içerisindesin ama içerik ne anlat biraz artık bize” diye.
Aslında ben tanıtım için tam
anlamıyla merkezin açılmasını bekliyordum ama gelen tepkilerden anladığım kadarıyla bu
konuda biraz acele etmem gerekiyor.
İş
tam anlamıyla sistemleşmeden burada da yazmak istememiştim aslında fakat biraz
bilgi versem hiç fena olmayacak sanırım.
Artık
Kayranın da birazcık büyümesiyle ben çalışmak için yavaş yavaş kıvranmaya başlamıştım. Hakandan
geldi fikir “Neden bu işi yapmayalım ki” dedi ikinci kez düşünmedik bile. Hemen
harekete geçtik ve Melik Beyle görüştük. Haka’nın daha önce bir süre onunla
birlikte çalışması ve aralarındaki iletişim nedeniyle, o da oldukça sıcak baktı
bu fikre. Hatta Mega Hafızanın ilk yurtdışı temsilciliği olması onu oldukça heyecanlandırdı. Bu görüşmelerin hemen
ardından, bilindiği üzere ben eğitimlere
başladım. Eylül ortalarında başlayan ve 5 farklı modülden oluşan eğitimci
eğitimlerimi geçen hafta başarıyla tamamladım. Yoğun olarak toplam 200 saati
geçkin eğitim aldım. Tabi bunlara kırk
saate yakın katıldığım ABA davranış
terapisi eğitimini de ekleyebiliriz.
Bu
kadar kısa sürede bu kadar eğitim itiraf etmeliyim biraz dengemi bozdu ama bir
o kadarda eğlendim ve yaptığım işe inancım arttı. Melik beyin “ onları
anlayabilmeniz için onların yaşadığını yaşamalısınız” mantığı ile bütün
öğrencilerin geçeceği aşamalardan teker teker geçtim.
Reklamlardakine
döndüm “ hem öğrenciyim, hem iş sahibi, hem anneyim, hem öğretmen ” arada birde mühendisim tabi.
Gelelim
işin içeriğine:
Biz
Mega Hafızanın Bakü temsilcisiyiz. Çatımız altında şimdilik 4 gurup eğitim var.
Bunları kısaca anlatmak gerekirse.
Mega Aritmetik diğer
genel adıyla Mental Aritmetik. Bu sistem yeni bir buluş değil aslında. Çin de
ve Japonya da uzun süredir okullarda
müfredat içerisinde verilen bir eğitim tekniği. Bizim daha yeni tanıdığımız bir teknik. Çünkü
bizim şimdiye kadar ki ezbere dayalı eğitim sistemimizle pek örtüşmeyen bir
sistem. Ama artık bu ezber sisteminin verimliliği tartışılmaya başlayınca ister
istemez gözler başarılı insanların tekniklerine döndü ve görüldü ki insanlar
farklı düşünüyor ve öğreniyor. Ezber çok
da gelecek vaat etmeyen bir yöntem.
Melik
bey uzun zaman bu sistemi incelemiş ve bunu kendi deneyim ve bilgileri ile
harmanlayarak yeni bir program haline getirmiş. Tabi ki Türkiye de bu işi yapan
birçok başka firma da var aynı zamanda. Kimi gerçekten kaliteli kimi biraz çalıntı
bir sürü isim var ortada. Temeldeki amaç aslında aynı ama yöntemler,
uygulanabilirliği, sürekliliği ve verimliliği farklı.
Bu
5-12 yaş arası çocuklar için uygun olan bir zihin geliştirme programıdır
aslında. Zihin geliştirme esnasında da toplama ve çıkarma işlemleri
kullanılarak beynin matematik bölümü aktif hale getiriliyor. Yani sayılar bir nevi
beynin bu bölgesi için düğmeleri temsil
ediyor. Onları kullanarak düğmeye basmış oluyoruz ve beynin o kısmını çalışır
hale getirmiş oluyoruz. Aynı zamanda da diğer lobdaki hayal gücünü
birleştirince her iki tarafı da harekete geçiriyoruz. Ana amaç matematik gibi
görünmemeli ama tabiî ki de hızlı hesabın matematiğe oldukça etkisi oluyor.
Bunların yanında da konsantrasyon ve özgüven konularında yüksek başarı elde
ediliyor. İşte vereceğimiz eğitimlerden birincisi bu.
Hızlı Okuma İlk hızlı okuma eğitimini üniversite
bünyesinde açılan bir kursta almıştım. O eğitimi alana kadarda birkaç tane
hızlı okuma kitabı bitirmiştim. Ayrıca
üniversite sonunda da bütün bunların
üzerine mega hafıza hızlı okuma setini almıştım. Hatta şöyle bir ilginç olay da
var. Ben Haka’nın orada çalıştığını bilmiyordum ve farklı zamanlarda birkaç
setini almıştım. Telefona çıkan belki de Hakandı ama. Hani filmlerde olur ya
hayatlar birbirine teğet geçer ama o anda kesişmez. Bizim hayatımızda ve
aşkımızda bu tür teğetler çok fazla.
Her neyse konumuza dönersek tekrar,
anlaşıldığı gibi bu döneme kadar hızlı okuma konusunda epeyce çalıştım. Bu çalışma zamanlarına paralel olarak okuma
hızım değişti. Fakat hiçbir zaman ilk hızıma inmedi. Şöyle açıklayabilirim ilk
defa üniversitede kursa başladığımda okuma hızım dakika da 200 kelime civarındaydı.
Yoğun çalışma dönemlerinde dakikada 750 kelimeye kadar çıktı, egzersizleri ve
okumayı bıraktığım zamanlarda 350lere kadar düştü ama hiçbir zaman 200ye
düşmedim. Bu da net olarak şu anlama geliyor. Uygun teknik ve egzersizlerle
herkes okuma hızını yükseltebilir fakat egzersiz ve okuma bırakıldığı zaman bu
hız düşebilir. Asla eski hıza düşmez ve ilerde ufak bir çabayla ilk zaman göre
hızlı ilerleme kaydedilir. Deneyimlerime dayanarak bunları net bir şekilde
söyleyebilirim.
Bizim
eğitimimiz ise mega hafızanın bünyesinde satılan hızlı okuma setine koçluk yani
rehberlik etmek. Setle çalışmak çoğu insan için oldukça zor
olabiliyor. Birebir interaktif bir eğitim bazı insanlar için daha verimli olabiliyor.
Yaş aralığına gelince 10 yaş üzeri her
yetişkin için uygun bir eğitimdir. Çocuklar
için püf noktası, göz kaslarının gelişimini tamamlamış olması gerekliliğidir.
Biz bir çok faktörü de göz önüne alınca şimdilik 12 yaş
üzeri yetişkinler için eğitim kurları açma kararı aldık.
Hızlı
okuma konusunda yanlış kanılardan biri; bu eğitimi alanların, saniyede bir sayfa çevirerek
ya da bakıp geçerek okudukları ve
okuduğunun %100ün anladığının düşünülmesidir. Eğer beyinde
bazı bölgeler yanlış çalışmıyorsa, veya farklı bir yeteneği yoksa hiç kimse bunu yapamaz. Normal insanlar
için böyle bir şey söz konusu değildir. Mesela bazı otistik insanlar sayfaya
bakarak beyninde fotoğraf çekip hatırlayabiliyor, tıpkı helikopterden bakıp
harita çizdiği gibi ama bu sağlıklı çalışan bir beyinin yapabildiği bir şey değildir.
Diğer
bir yanlış kanı ise hızlı okuyunca anlama oranının düştüğüdür. İnsanlara sanki
yavaş okudukları zaman daha iyi anlayacaklarmış gibi gelir ama bu da yanlıştır.
Bunun birçok yerde uygun açıklamasını bulmak mümkündür. Bende başka zaman bunu
daha detaylı şekilde açıklayabilirim.
Hızlı okuma doğru teknikler kullanarak,
kişinin kendi okuma kapasitesini yine kendi özellikleri kapsamında artırır.
Garantisi budur ve herkes için geçerlidir bu garanti.
BEYNİ ETKİN KULLANMA ve fotografik hafıza teknikleri. Her
insanın hayalidir kusursuz bir hafızaya sahip olmak tabiî ki benimde. Ama benim
için ondan da önemlisi beynimi tanımak ve onu en verimli şekilde kullanmayı
öğrenmek. Biliyorum ki kapasitesi yüksek ama ben beceremediğim için bu
kapasiteden faydalanamıyorum. Kendimden de geçtim, ben bu eğitimleri aldıktan
sonra çocuklar ve gençler için çok heyecanlandım. Onların beyinleri daha taze ve temizken eğer
bunları öğretmeyi başarırsak ve bunu da hayatlarında normalleştirebilirsek
kapasitelerini tamamen kullanmalarını sağlayabileceğiz. En çok üzüldüğüm şey
dijital nesnelerle çürüyen taze beyinler. Kendi kendime çocukların zihin
gelişimlerini misyon edindim tabiî ki Kayra başta olmak üzere. Çünkü bu işin
çıkış noktası Kayra nerdeyse.
Bu
eğitim de hızlı okuma gibi 12 yaş ve
üzeri yetişkinler için. Tabi yaş guruplarına göre içerikte ufak tefek
değişiklikler oluyor ama temel amaç aynı. Uygulamalı olarak, ufak tekniklerle
beynin ne kadar aktif kullanılabileceğini göstermek. Bu teknikleri hayatın diğer
alanlarına transfer edebilmek. Aynı zamanda oluşum dönemindeki beyinlerin
gelişimine ciddi bir katkı sağlamak ve ileri yaşlarla birlikte aktivitesi
azalan beyinlerin yaşlanmasını
yavaşlatmak, enerjisini artırmak.
Son
olarakta
MEGA MATEMATİK Bu bazen isminden dolayı mental
aritmetikle karıştırılabiliyor fakat oldukça farklı bir eğitim. Hitap ettiği
kitle 12- 18 yaş arası gençler. Toplam 30 saatlik bir program. Daha çok yaz okulu
veya ara tatilde uygulanacak bir eğitim. Çünkü diğer eğitimlerin aksine bu
eğitimde süreklilik var yani iki hafta boyunca her gün ve günde 3 saat.
Bu
branşın eğitimci eğitimi hepsinin içinde en eğlenceli geçenlerden biriydi.
Çoğunluğu matematikçilerden oluşuyordu ve alanında iyi matematikçilerden. Kendimi
bir ara üniversitenin matematik kulübünde gibi hissettim. Bu dersi sevmeme rağmen
şimdiye kadar hiç bu kadar eğlenceli olabileceğini düşünmemiştim. İşte amaç işe
yaradı. Melik beyin dediğine geldik yine “ Kendiniz hissetmeden öğrencinin ne
hissettiğini anlayamazsınız” Ben bu kadar eğlendiysem, öğrendiysem, kendi
performansıma şaşırdıysam eminim ki öğrenciler çok daha fazlasını
yaşayacaklardır diye düşünüyorum.
İçerik basit matematik işlemlerinin zihinsel
olarak hızlı bir şekilde çözümlenmesi. İlk başta imkansız gibi görünen işlemler
teknikleri öğrenince ve yeterli egzersizleri yapınca o kadar basite iniyor ki.
İlk
amaç çocuğa bu dersin eğlenceli olduğunu göstermek. İkinci amaç bazı işlemleri
ezber yerine zihinden hızlı bir şekilde yaptırabilmek. Hem zihin gelişimlerine
katkısı oluyor hem de okul hayatında özellikle sayısal derslerde pratik
ilerlemesini sağlıyor.
İşte
vereceğimiz eğitimlerin ana başlıkları ve kısaca içerikleri bunlar. Melik beyin
ve mega hafızanın bu günkü konumuna bakılırsa sistemin uygulanabilirliği ve
başarısı kanıtlanmış durumda diyebiliriz.
Yalnız
çok önemli ve asla unutulmaması gereken iki nokta var. Birincisi genel sistem
ve eğitimler çocuğun sahip olduğu
performansı yükseltmeye yönelik. (çocuklara en büyük zararı, ailelerin duygusal
olarak çocuklarının performanslarına objektif bakamamaları neden olabiliyor).
Bir
diğer önemli konu ise başrolde çocukların ve gençlerin olduğunun unutulmaması.
Onlar istemez ise, sevmezlerse, zevk almaz ve eğlenmezlerse, sabırla uzun
vadede yeterli egzersizleri yapmazlarsa hiçbiri işe yaramaz.
Eğitim
merkezimize gelince; uzun bir arayışın ardından güzel bir mekan tutmuştuk ve her
şey hazırlanmaya başlamıştı fakat, son anda karşı tarafla ilgili çıkan bir
problem yüzünden iptal oldu. Şimdi tekrar arama dönemine girdik. Uygun, güzel
ve uzun vadeli bir yer aradığımız için biraz zaman alıyor ama eminim ki sonunda
içimize sinen bize yakışır bir yer bulacağız. Bulduğumuz anda da hemen eğitimlere başlayacağız.
Şimdilik
Kayra inkişaf merkezinden haberler böyle. İlgilenenler için ilerleyen zamanlarda
yine ara ara gelişmeleri aktarmaya devam edebilirim.
Bir
kez daha destek olan herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum.
0 yorum:
Yorum Gönder